Za Granicą

Sześć śmigłowców AW139 wesprze program UKSAR2G

Fot. Leonardo

Sześć nowych śmigłowców AW139 dla Bristow Group Inc ma udzielić wsparcia programu poszukiwań i ratownictwa "UKSAR2G". Dołączą one do floty składającej się z dziewięciu maszyn AW189. Dostawy będą realizowane w latach 2023-2024.

Koncern Leonardo ogłosił, że Bristow Group Inc (NYSE: VTOL) podpisał kontrakt na zakup sześciu pośrednich dwusilnikowych śmigłowców AW139 w celu wsparcia programu Lotnictwa Poszukiwawczo-Ratowniczego Drugiej Generacji ("UKSAR2G") przez Agencję Straży Morskiej i Przybrzeżnej Wielkiej Brytanii (MCA). Dostawy śmigłowców mają się rozpocząć w 2023 roku i zakończyć w 2024 roku, uzupełniając istniejącą flotę dziewięciu dwusilnikowych śmigłowców SAR AW189 w ramach programu UKSAR2G. 

Te najnowsze AW139 mają charakteryzować się nowocześniejszym wyposażeniem, technologią i możliwościami misji do realizacji zadań, w tym maksymalną masą startową (MTOW) wynoszącą 7 ton, zintegrowaną awioniką Honeywell Primus Epic Phase 8, systemem widzenia syntetycznego (SVS), ulepszonymi mapami 2D i bezprzewodowym ładowaniem danych, które zapewnić mają większe możliwości oraz skuteczność misji w każdych warunkach pogodowych. Ponadto, AW139 będą wyposażone w system ograniczonej ochrony przed oblodzeniem (LIPS). Ta nowa flota śmigłowców AW139 SAR dla potrzeb UKSAR2G będzie korzystać z nowego długoterminowego globalnego programu serwisowego Leonardo-Bristow. Po dostarczeniu śmigłowców nastąpi również integracja systemu misji, która zostanie przeprowadzona przez Bristow we współpracy z Nova Systems.

Czytaj też

Leonardo i Bristow są partnerami od ponad 26 lat, przy czym Bristow eksploatuje wiele typów śmigłowców, w tym jednosilnikowe AW119, lekkie dwusilnikowe AW109, pośrednie dwusilnikowe AW139 i super średnie AW189. Po dostarczeniu tych dodatkowych sześciu AW139, flota śmigłowców Leonardo w Bristow będzie liczyła prawie 100 maszyn. Śmigłowce Leonardo należące do Bristow realizują takie misje, jak transport morski wspierający przemysł energetyczny, SAR i ratownictwo medyczne w obu Amerykach, Europie, Afryce i Australazji.

W eksploatacji znajduje się obecnie ponad 1100 śmigłowców AW139 u ponad 280 klientów w około 90 krajach, gdzie wylatały ponad 3,3 milionów godzin od momentu certyfikacji w 2004 roku, w czasie których śmigłowiec ten okazał się również skuteczny w misjach ratunkowych i ratowniczych. Prawie 400 wiropłatów eksploatowanych przez wojskowych, prywatnych i cywilnych operatorów, którzy zaliczyli ponad 900 000 godzin lotu, uczestniczy na całym świecie w akcjach ratunkowych podczas katastrof.

Komentarze