Duże samochodowe zamówienie dla warszawskiego garnizonu

15 lipca 2021, 09:29
warszawskie hybrydy fot. policja 3
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. policja.pl
InfoSecurity24
InfoSecurity24

Aż 79 nowych radiowozów, różnego typu, potrzebuje Komenda Stołeczna Policji. Co ważne, wszystkie mają być nieoznakowane.

Komenda Stołeczna Policji ruszyła z nowym postępowaniem, w ramach którego chce zlecić dostawy nieoznakowanych radiowozów. Wszystkie wyprodukowane mają być nie wcześniej, niż w 2021 roku. Przetarg podzielony jest na cztery zadania, dotyczy bowiem różnego typu samochodów. Pierwsze z nich zakłada pozyskanie 35 hybryd osobowych segmentu C, druga część dotyczy dostawy 21 samochodów osobowych do przewozu min. 8 osób (z przyciemnianymi szybami), trzecia - 20 samochodów osobowo-terenowych typu pick-up przystosowanych do ciągnięcia przyczep, a czwarte - 3 samochodów do przewozu psów służbowych.

Stołeczna komenda wymaga, by pojazdy obejmowała min. 24-miesięczna rękojmia oraz gwarancja bez limitu przebiegu kilometrów na:

  1. podzespoły mechaniczne, elektryczne pojazdu, na którym wykonano zabudowę – na okres min. 36 miesiące bez limitu kilometrów lub min. 36 miesięcy z limitem min. 100 000 km przebiegu;
  2. powłokę lakierniczą – na okres min. 36 miesięcy;
  3. perforację elementów nadwozia – na okres min. 72 miesiące;
  4. całość zabudowy – na okres min. 36 miesięcy;
  5. instalację łączności radiowej – na okres min. 36 miesięcy,

Do wszystkich części garnizon zastosował te same kryteria oceny ofert, które złożone zostaną w przetargu. Policja pod uwagę weźmie cenę, współczynnik masy pojazdu bazowego do maksymalnej mocy netto silnika, zużycie energii w litrach na 100 km w warunkach miejskich i wyposażenie w automatyczną skrzynię biegów. Pojazdy mają zostać dostarczone w ciągu 120 dni.

Na propozycje Komenda Stołeczna Policji czeka do 9 sierpnia. Muszą one zachować ważność co 6 listopada br. 

Parę dni temu z postępowaniem na nowe radiowozy ruszyła również kielecka komenda. W jej przypadku chodzi o pojazdy elektryczne, w które garnizon ten inwestuje już po raz trzeci. Wszystkie auta muszą być oczywiście nowe, wyprodukowane w 2021 roku i także w bieżącym roku dostarczone. KWP w Kielcach zakłada bowiem, że wszystkie samochody zostaną jej przekazane do 30 listopada br.

image
Reklama

InfoSecurity24
InfoSecurity24
KomentarzeLiczba komentarzy: 8
Stańczyk
wtorek, 20 lipca 2021, 17:32

W Straży Granicznej są melexy i też nie dają rady. Czyżby "piąta kolumna nadal istniała"?

Policjant
wtorek, 20 lipca 2021, 01:25

Fiat Multipla jest pojemny.

Olo
sobota, 17 lipca 2021, 18:31

Rozumiem, że po zmianie jakiś czas temu przepisów i dopuszczenie radiowozu jak śpb kupowane samochody są odpowiednio wzmocnione, wyposażone i oczywiście ubezpieczone?

...
niedziela, 18 lipca 2021, 17:38

Wystarczy, że poświęcone...

Bluenieb
czwartek, 15 lipca 2021, 19:28

Ciekawe jak z kwestią sygnalizacji świetlnej w SIWZ do tych nieoznakowanych samochodów. Zapewne nadal tylko jeden kogut na magnes i dwa maleńkie ledy kierunkowe w grillu. A co z widocznością z tyłu/po bokach w przypadku gdy kogut nie zostanie wyciągnięty na dach?

Roland
czwartek, 15 lipca 2021, 13:00

Bez realnego przetestowania ofert warunki techniczne to tylko papierowy folder.Spalanie...przyspieszenie...to wymaga sprawdzenia choćby w trakcie testów kilkugodzinnych.W praktyce np. astra 1,6 spala folderowo 7,5 a w praktyce 11.Przyspieszenie to samo badane na suchym aucie a nie 2x100kg + 50kg ładunek obciążenie. I tak uważam że fabryczny lpg dla policji i służb to były by ogromne oszczędności.zamiast tego inwestuje się w drogie hybrydy które serwisuje ASO co pociąga koszty... a zdarzają się przypadki jak te auta stają na służbie bo obsiążona instalacja radiem itd wyładowuje auto. Poza tym należy już przejść próg wyżej i nie zamawiać pojazdów o mocy 140km bo są za słabe dla 50% pojazdów na naszych drogach w razie np.pościgu itd. Jedynym obecnie modelem nieoznakowanym o dobrych parametrach przyspieszenia jaki był zamawiany jest np.astra biturbo 202km. W praktyce patrole ruchu drogowego mają np.ścigać pirata w dużym mieście 2 pojazdami grupy speed a reszta ambulans ruchu drogowego na busie 150km i pojazdy 1,6l.gdy taka osoba wjedzie na obwodnice miasta lub drogę ekspresową zaczyna się farsa.Przy każdym zatrzymaniu pojazdów do spraw kryminalnych i ew.ucieczce sprawcy zaczyna się problem.sprawcy mają nawet starsze pojazdy 180-300km (np.tani chiptuning turbodiesela) a policja 140km.dodatkowo brak stosowania oświetlenia kamuflowanego w pojazdach nieoznakowanych na tył i boki...trzeba wyciągać na dach często przy prędkości ,,koguta,, który dodatkowo dachy rysuje.często trzeba szybko auto zatrzymać w ruchu i świateł uprzywilejowania z tyłu brak! Dodatkowo współczesne auta nie mają możliwości wyłączania świateł np.na czas obserwacji (wymaga to zmian w ASO w oprogramowaniu a policja tego nie uwzględnia w przEtargu) np.nie da się nocą podjechać do obiektu bez jaskrawych ledowych obrysowych świateł. SĄ to proste do zmiany rzeczy których laicy pracy w terenie prowadzący przetargi nie uwzględniają.Ku pocieszeniu trzeba to.podkreślić.Za rządów obecnych wymiana floty mocno ruszyła...czas wejść techniczny poziom wyżej przy nowych zamówieniach!

T
piątek, 16 lipca 2021, 10:46

Racja

Tweets InfoSecurity24