Reklama

Policja

Policja z ramową umową na 300 furgonów

Fot. Wielkopolska Policja
Fot. Wielkopolska Policja

Do grudnia 2020 r. funkcjonariusze Policji będą mieć do dyspozycji 300 nowych furgonów przeznaczonych do działań interwencyjno-patrolowych oraz przewozu zatrzymanych. Przetarg, który koordynowała Komenda Wojewódzka w Poznaniu, został właśnie „rozstrzygnięty” na korzyść dwóch podmiotów, z którymi podpisana została umowa ramowa. 

Przypomnijmy, że zawarcie umowy ramowej nie oznacza udzielenia zamówienia publicznego. Podpisanie takich dokumentów stanowi jednak deklarację, że policja ma zamiar w okresie na jaki umowa została zawarta udzielić zamówienia wykonawczego. Natomiast podmioty, z którymi podpisywana jest taka umowa, deklarują, że są zainteresowane składaniem ofert na realizację takiego zadania. 

Ostatecznie umowy ramowe podpisano 29 lipca br. ze spółką Dom Samochodowy Germaz Sp. z o.o., a także z konsorcjum składającym się z: Benepol Sp.z o.o. (lider), Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o. i Auto Special Sp. z o.o. Jak informuje Wielkopolska Policja, początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia określona została na niecałe 44 mln złotych, ale ostatecznie całkowita końcowa wartość umowy to 54 mln złotych brutto. Co ciekawe, obie oferty przekraczają znacząco budżet policji na realizację tego zakupu. Pierwsza bowiem cenę brutto wskazuje na ponad 65 mln złotych, a druga na niecałe 61 mln złotych. 

Jak wspomniano, ogłoszenie o zamówieniu opublikowała komenda z Poznania, ale beneficjentami będą komendy wojewódzkie w Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gorzowie Wlkp., Katowicach, Kielcach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Radomiu, Rzeszowie, Szczecinie, Wrocławiu oraz Komenda Główna Policji i Komenda Stołeczna Policji. Podkreślono, że wskazana liczba pojazdów będących przedmiotem zamówienia może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w zależności od zaoferowanych cen, zawartych w potencjalnych ofertach. Nowe furgony patrolowe mają być dostarczone do Policji do 23 grudnia 2020 r.

Zgodnie z wymaganiami formacji, wnętrza pojazdów mają składać się z trzech przedziałów, obejmujących kabinę kierowcy, przedział osobowy oraz przedział dla zatrzymanych. Nowe pojazdy typu furgon mają być wykorzystywane w Policji do działań interwencyjno-patrolowych oraz przewozu osób zatrzymanych. Stąd też wnętrze pojazdu musi składać się z trzech przedziałów, obejmujących kabinę kierowcy, przedział osobowy, a także przedział dla zatrzymanych. Planuje się, że policyjne furgony mają być napędzane silnikiem spalinowym, min. 4-cylindrowym o zapłonie iskrowym lub samoczynnym, czterosuwowy, spełniający co najmniej normę emisji spalin Euro 6. Jednocześnie pojemność skokowa silnika ma być nie mniejsza niż 1 950 cm3, a maksymalna moc netto silnika nie mniejsza niż 91 kW. W przypadku furgonów dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie będzie przekraczała 3500 kg, zaś w przypadku ładowności nie może być ona mniejsza niż 1150 kg. Długość całkowita pojazdu nie mniejsza niż 4 850 mm i nie większa niż 5 150 mm.

Reklama

Komentarze

    Reklama