Reklama

Meksykański Caracal zestrzelony przez handlarzy narkotyków

4 maja 2015, 11:13
InfoSecurity24
InfoSecurity24

DOTYCZY:


Należący do Meksykańskich Sił Powietrznych śmigłowiec  Airbus Helicopters Caracal został zestrzelony podczas operacji wymierzonej w handlarzy narkotyków w stanie Jalisco. W wyniku katastrofy maszyny zginęło, co najmniej trzech żołnierzy. Wiropłat był jednym z 12 używanych przez meksykańskie siły zbrojne.

Należący do Meksykańskich Sił Powietrznych śmigłowiec  Airbus Helicopters Caracal został zestrzelony w dniu 1 maja ok. podczas operacji wymierzonej w handlarzy narkotyków. Do zdarzenia doszło pomiędzy miastami Casimiro Castillo i Villa Purificacion w położonym nad Pacyfikiem w środkowym Meksyku stanie Jalisco. Podczas misji o charakterze rozpoznawczym śmigłowiec podleciał do poruszającej się pojazdami grupy przestępców, którzy otworzyli do niego ogień.

W efekcie trafienia w wirnik ogonowy załoga została zmuszona do lądowania awaryjnego. W jego wyniku zginęło trzech żołnierzy meksykańskich wojsk lądowych, dwanaście osób zostało rannych, a trzy zaginęły. Na pokładzie znajdowało się pięciu członków załogi z Meksykańskich Sił Powietrznych, jedenastu żołnierzy i dwóch agentów policji federalnej. Napastnicy zbiegli z miejsca zdarzenia   zostawiając cztery pojazdy.  W jednym z nich znaleziono rosyjską wyrzutnię rakiet nieujawnionego typu, z której najprawdopodobniej zestrzelono Caracala.

Uczestniczący w incydencie wiropłat o numerze bocznym 1009 został całkowicie zniszczony. Był to jeden z dwunastu śmigłowców Caracal zamówionych przez Meksyk w dwóch transzach w 2009 i w 2010 roku. Dziewięć sztuk używanych było przez Siły Powietrzne, a trzy trafiły do Marynarki Wojennej. Były wykorzystywane również w misjach ratunkowych.

W meksykańskich stanach Jalisco oraz Colima trwa obecnie operacja z użyciem zarówno jednostek policyjnych jak i wojskowych wymierzona w uważany za silny Cártel de Jalisco Nueva Generación zwany też  Matazetas. W odpowiedzi na aresztowanie członków kartelu przestępcy zorganizowali „narko-blokady” podpalając ciężarówki, autobusy i inne pojazdy w 37 miejscach. Doszło także do ataków na banki i stacje benzynowe, z których kilkanaście stanęło w ogniu. W wyniku tych zdarzeń poza żołnierzami w zestrzelonym Caracalu zginął także policjant, urzędnik stanowy i co najmniej jeden cywil.

Andrzej Hładij

 

 

InfoSecurity24
InfoSecurity24
KomentarzeLiczba komentarzy: 29
Rafale
wtorek, 5 maja 2015, 00:14

ŻELAZNY wręcz sprzęt, nie powiem co, leże, aleśmy wybrali "BROŃ" hahaha

Arek
poniedziałek, 4 maja 2015, 17:39

Jak czytam komentarze ludzi pokroju Dareios i innych bezmózgowców to szok. TŁUMOKI intelektualne , wydmuszki, ameby !!!!! Każdy śmigłowiec spadnie po takim trafieniu ale tylko nowe , i to nie wszystkie konstrukcje dają o wiele większą przeżywalność załodze przy nagłym przyziemieniu od EC 725. Kiedy jego struktura nośna była projektowana były inne materiały i technologie . Nie można sobie wymieniać elementów składowych konstrukcji nośnej dowolnie, to już trzeba zaprojektować nową maszynę ( i to właśnie teraz robi Airbus, następcę EC 725). On reprezentuje poziom końca lat 50 i początków 60, a tego chyba nie muszę tłumaczyć jaki został wykonany skok technologiczny przez te lata .

Arek
poniedziałek, 4 maja 2015, 17:38

Jak czytam komentarze ludzi pokroju Dareios i innych bezmózgowców to szok. TŁUMOKI intelektualne , wydmuszki, ameby !!!!! Każdy śmigłowiec spadnie po takim trafieniu ale tylko nowe , i to nie wszystkie konstrukcje dają o wiele większą przeżywalność załodze przy nagłym przyziemieniu od EC 725. Kiedy jego struktura nośna była projektowana były inne materiały i technologie . Nie można sobie wymieniać elementów składowych konstrukcji nośnej dowolnie, to już trzeba zaprojektować nową maszynę ( i to właśnie teraz robi Airbus, następcę EC 725). On reprezentuje poziom końca lat 50 i początków 60, a tego chyba nie muszę tłumaczyć jaki został wykonany skok technologiczny przez te lata .

Arek
poniedziałek, 4 maja 2015, 17:38

Jak czytam komentarze ludzi pokroju Dareios i innych bezmózgowców to szok. TŁUMOKI intelektualne , wydmuszki, ameby !!!!! Każdy śmigłowiec spadnie po takim trafieniu ale tylko nowe , i to nie wszystkie konstrukcje dają o wiele większą przeżywalność załodze przy nagłym przyziemieniu od EC 725. Kiedy jego struktura nośna była projektowana były inne materiały i technologie . Nie można sobie wymieniać elementów składowych konstrukcji nośnej dowolnie, to już trzeba zaprojektować nową maszynę ( i to właśnie teraz robi Airbus, następcę EC 725). On reprezentuje poziom końca lat 50 i początków 60, a tego chyba nie muszę tłumaczyć jaki został wykonany skok technologiczny przez te lata .

Arek
poniedziałek, 4 maja 2015, 17:38

Jak czytam komentarze ludzi pokroju Dareios i innych bezmózgowców to szok. TŁUMOKI intelektualne , wydmuszki, ameby !!!!! Każdy śmigłowiec spadnie po takim trafieniu ale tylko nowe , i to nie wszystkie konstrukcje dają o wiele większą przeżywalność załodze przy nagłym przyziemieniu od EC 725. Kiedy jego struktura nośna była projektowana były inne materiały i technologie . Nie można sobie wymieniać elementów składowych konstrukcji nośnej dowolnie, to już trzeba zaprojektować nową maszynę ( i to właśnie teraz robi Airbus, następcę EC 725). On reprezentuje poziom końca lat 50 i początków 60, a tego chyba nie muszę tłumaczyć jaki został wykonany skok technologiczny przez te lata .

Reklama
Tweets InfoSecurity24