Reklama

Policja

Nieoznakowane i mocne. Nowe radiowozy dla policji

nieoznakowane bmw 330i gt fot lubuska policja facebook
Autor. Lubuska Policja

Nowe nieoznakowane radiowozy trafić mogą w najbliższych miesiącach do policjantów. Komenda Główna Policji planuje zakupić ich nawet 40 i - co ważne - stawia na pojazdy o dużej mocy.

Reklama

Komenda Główna Policji opublikowała przetarg na dostawę policyjnych nieoznakowanych pojazdów, typu SUV oraz z segmentu D. Wszystkie dostarczone mają zostać w ramach umowy ramowej obowiązującej w bieżącym i kolejnym roku. W obu przypadkach ma ich być nawet po 20 sztuk, a wszystkie wyposażone mają zostać w radiotelefony przewoźne standardu TETRA w zestawie rozłącznym.

Reklama

KGP zaznacza w dokumentach, że maksymalna moc netto silnika SUV-a (benzynowy lub benzynowy z układem Mild hybrid - MHEV o poj. min. 1 951 cm3 spełniajacy normę Euro 6) ma być nie mniejsza niż 170 kW/231 KM, a prędkość maksymalna nie mniejsza niż 210 km/h. Ma mieć również napęd 4x4. Określono również minimalne wymiary pojazdu, w tym jego długość - min. 4 650 mm oraz rozstaw osi nie mniejszy niż 2 750 mm (co przekłada się na przestrzeń wewnątrz pojazdu, w którym musi zmieścić się pięciu funkcjonariuszy). Taka specyfikacja oznacza, że policji zaoferowane mogą być "duże i mocne" SUV-y, jak BMW X5 (G05) xDrive40i z silnikiem o mocy 245 kW/333 KM, VW Touareg 3.0V6 TFSI 4 MOTION z silnikiem o mocy 250 kW/340 KM czy VW Tiguan Allspace 2.0 TSI 4MOTION z silnikiem o mocy 180 kW/245 KM. Do specyfikacji "pasują" również SUV-y z gamy Range Rovera z silnikami benzynowymi z układem MHEV o mocy 294 kW/400 KM.

Czytaj też

Wyższe parametry wskazano dla pojazdów z segmentu D. Maksymalną moc netto silnika radiowozu (z silnikiem benzynowym lub silnikiem benzynowym z układem Mild hybrid - MHEV o poj. min. 1 951 cm3 spełniającym Euro 6) określono bowiem na nie mniejszą niż 200 kW, a prędkość maksymalną na nie mniejszą niż 240 km/h. I tu także wymagany jest napęd 4x4. Wśród ofert może pojawić się np. Skoda Superb 2.0 TSI o mocy 205kW/280 KM z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów DSG, które są zresztą używane przez policje zarówno w wersjach oznakowanych, jak i nieoznakowanych radiowozów.

Reklama

Zarówno w przypadku SUV-ów, jak i pojazdów z segmentu D, kryteria udzielenia zamówienia to przede wszystkim cena (60 proc.), ale również współczynnik masy pojazdu bazowego gotowego do jazdy do maksymalnej mocy netto silnika (30 proc.), wyposażenie w elektrycznie podgrzewaną szybę przednią (2 proc.) oraz wentylowane lub klimatyzowane fotele przednie (2 proc.). Co ciekawe, formacja przyzna także 6 punktów za system kamer 360o. Na oferty KGP czeka do końca sierpnia. Umowa ramowa, obowiązująca do 75 tygodni, zawarta zostanie z maksymalnie pięcioma firmami, do których trafiać będą później umowy wykonawcze.

MR/MM

Reklama

Komentarze

    Reklama