Reklama

Warszawa przystosuje metro na miejsce schronienia dla 100 tys. osób

Autor. Metro Warszawskie/Facebook

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski poinformował, że rozpoczyna się projekt „Podziemna tarcza”. Po demilitaryzacji metra będzie ono mogło stać się miejscem schronienia dla warszawiaków.

W 2019 r. wojewoda mazowiecki nałożył na spółkę Metro Warszawskie obowiązek realizacji zadań na rzecz obronności państwa. Decyzja ta została niedawno zmieniona przez obecnego wojewodę.

Reklama

„Wchodzą w życie rozporządzenia, które pozwalają nam wyznaczać miejsca schronienia, ale również została podjęta decyzja w sprawie metra warszawskiego. Po jego demilitaryzacji będzie ono mogło stać się miejscem schronienia. Rozpoczynamy projekt »Podziemna tarcza«” – powiedział Trzaskowski.

Wyjaśnił, że wspólnie ze strażą pożarną miasto przystosuje stacje metra tak, żeby cała infrastruktura metra mogła stać się miejscem schronienia dla ponad 100 tys. osób. „Będziemy też wykorzystywać tzw. pustki technologiczne w obrębie metra na magazyny niezbędne w sytuacjach kryzysowych, np. łóżek polowych, wody pitnej, koców” – dodał.

Czytaj też

Przekazał, że tego typu miejsc jest w infrastrukturze metra całkiem sporo. „Dzięki współpracy z rządem będziemy mogli przygotowywać te miejsca i zadbać, żeby ta infrastruktura, która będzie chronić warszawiaków w sytuacjach kryzysowych, była jak najszybciej gotowa” – zaznaczył, dodając, że oczywiście schrony też będą budowane, lecz ich budowa trwa kilka lat. W tej chwili trwa inwentaryzacja tych miejsc.

„Również będziemy to uwzględniać przy budowie nowych stacji metra. Będziemy ten argument uwzględniać także przy negocjacjach z Unią Europejską, że dalsze finansowanie metra w Warszawie ma sens nie tylko ze względu na kwestie komunikacji publicznej i jej rozwoju, ale także ze względu na to, że są to miejsca, które mogą pełnić funkcję miejsc schronienia, a które nie potrzebują dużych nakładów i które można przystosować relatywnie szybko” – powiedział prezydent Warszawy.

Metro warszawskie składa się z dwóch linii: M1 (21 stacji) i M2 (18 stacji) o łącznej długości około 41,5 km.

Reklama
Źródło:PAP
Reklama

Komentarze

    Reklama