Reklama

Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego

Medialny projekt ABW za ponad 200 tys. złotych

Fot. ABW
Fot. ABW

Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego wybrała firmę, która odpowiedzialna będzie za utworzenie kanału na YouTube, strony internetowej oraz przygotowanie materiałów wideo i animacji, dotyczących przeciwdziałaniu współczesnym zagrożeniom terrorystycznym. Spółka Aplan Media z Łodzi za realizację zamówienia otrzyma od Agencji ponad 200 tys. złotych.

Jak informowało InfoSecurity24.pl pod koniec września, finansowanie medialnego projektu ABW mają zapewnić środki z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w ramach rezerwy celowej, przeznaczonej na wdrażanie „Narodowego Programu Antyterrorystycznego na lata 2015-2019”.

Agencja wybierała spośród sześciu zgłoszonych ofert, z czego jedna nie podlegała ocenie. Co ciekawe, zgodnie z informacjami przekazanymi przez ABW, na realizację zamówienia przygotowanych było 195 332,50 złotych brutto, a wartość wybranej oferty, która i tak była najtańsza ze wszystkich złożonych propozycji, to 221 400 złotych brutto. Oznacza to, że Agencja musiała sięgnąć głębiej do kieszeni MSWiA, bo na sfinansowanie projektu, zgodnie z pierwotnym planem, brakowało jej ponad 26 tys. złotych. Jak widać, wygospodarowanie dodatkowych środków nie stanowiło jednak problemu.

Co obejmować będzie umowa? ABW chodzi przede wszystkim o „wykonanie 5-minutowego materiału wideo wraz z teaserem w ramach kampanii społecznej <<CPT ABW 4U>> oraz czterech animacji (każda po 90-120 sekund) i utworzenia Landing Page w terminie do 24 dni od dnia podpisania umowy” – czytamy w informacji z otwarcia ofert. Dodatkowo łódzka firma założy Agencji kanał YouTube oraz będzie go obsługiwać od dnia podpisania przez ABW protokołów odbioru przekazanych materiałów wideo i animacji do 21 grudnia 2019 roku. Co więcej, wykonawca ma zapewnić zasięg głównego materiału wideo na minimum 500 tys. wyświetleń.

ABW przygotowała też założenia do scenariusza, zgodnie z którymi materiał wideo ma m.in. przedstawiać realne zdarzenie o charakterze terrorystycznym, które może przydarzyć się w każdym kraju, o każdej porze; akcja materiału wideo ma dziać się przed i w środku centrum handlowego lub w budynku użyteczności publicznej; w wybranych momentach akcja materiału ma się zatrzymać i pojawić mają się napisy (głos lektora) tłumaczące właściwe zachowanie; a materiał ma kończyć się w momencie obezwładnienia sprawcy. Zgodnie z wymaganiami ABW głównymi bohaterami opowieści będą Magda i Artur - to oni przeprowadzą widza przez całą historię. 

ABW do tej pory stroniła raczej od tego typu form komunikacji. Co więcej, w ostatnich latach komunikację z mediami przejął rzecznik ministra koordynatora służb specjalnych, a w samej agencji nie powołano rzecznika prasowego - jak miało to miejsce wcześniej. 

DM

Reklama
Reklama

Komentarze