Reklama

Służba Więzienna

UOKiK przyjrzy się przetargowi na system dozoru elektronicznego

fot. policja.pl
fot. policja.pl

Jak wynika z komunikatu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, kontroli podlegać będzie m.in. to, czy przedsiębiorcy startujący w ramach konsorcjum mieli możliwość samodzielnego wystartowania w przetargu i realizacji zamówienia. Wartość zamówienia to ok. 100 mln złotych

- UOKiK rozpoczął postępowanie wyjaśniające, w którym sprawdzi, czy przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w przetargu Ministerstwa Sprawiedliwości na modyfikację i rozwój obecnego systemu dozoru elektronicznego, zawarli zmowę – mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

Urząd zbada m.in. czy przedsiębiorcy startujący w ramach konsorcjum mieli możliwość samodzielnego wystartowania w przetargu i realizacji zamówienia. Jest to wstępny etap działań UOKiK, postępowanie prowadzone jest na razie w sprawie, a nie przeciwko przedsiębiorcom.

Jak podkreślono w komunikacie, UOKiK nie kwestionuje co do zasady możliwości tworzenia konsorcjów na potrzeby przetargów. Jednak zgodnie z prawem ochrony konkurencji, jeżeli utworzenie konsorcjum nie jest niezbędne do udziału w przetargu, wówczas  współpraca z innymi podmiotami może powodować ograniczenie konkurencji.

Przypomnijmy, po zmianie przepisów, to Służba Więzienna przejmie obowiązki patroli obsługujących cały system dozoru elektronicznego. Dotychczas częśc zadań wykonywana była przez firmę prywatną wyłonioną w drodze przetargu. Teraz to funkcjonariusze SW będą odpowiadali m.in. za instalację urządzeń służących do dozoru elektronicznego.

Obecnie Służba Więzienna zajmuje się prowadzeniem centrali monitorowania SDE. W ramach tej działalności np. rejestruje każde przerwanie lub nawiązanie łączności z nadajnikiem posiadanym przez skazanego i zawiadamia kuratora sądowego oraz sąd o nieprzestrzeganiu obowiązków dozoru.

SDE pozwala na odbywanie kary w warunkach nieizolacyjnych, czyli np. w domu i jak podkreślają przedstawiciele SW jest on unikatowy w skali Europy.

UOKiK/DM

Reklama

Komentarze

    Reklama