Policyjne radiowozy i motocykle zyskają nowe oznakowanie. Jak podkreśla KGP, metamorfoza floty uzasadniona jest uzyskaniem lepszej widoczności, która ma przełożyć się na zwiększenie bezpieczeństwa funkcjonariuszy oraz innych użytkowników dróg. Stąd zmiana trzech kluczowych elementów pojazdów policyjnych.
Po pierwsze, radiowozy policyjne zyskają trzy razy więcej ostrzegawczych sygnałów błyskowych. Zamiast 10 lamp LED każdy radiowóz dostanie ich 30 (zmiana ta obejmie wszystkie służby wykorzystujące pojazdy uprzywilejowane w ruchu drogowym, a takich jest 20). Po drugie, zmieni się wzór oznakowania i zostaną wprowadzone dodatkowe elementy odblaskowe. Co więcej, na aucie będzie można umieszczać dodatkowe elementy odblaskowe w postaci pasów barwy żółto-zielonej fluorescencyjnej. Analogiczne rozwiązania dotyczyć będą również policyjnych motocykli. Zastosowanie dodatkowych pasów odblaskowych w oznakowaniu pojazdów Policji to rezultat projektu badawczego "Modernizacja oznakowania pojazdów policyjnych", zrealizowanego przez Komendę Główną Policji we współpracy z Siecią Badawczą Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji. Kształt pasa wyróżniającego dostosowany będzie do linii nadwozia pojazdów, w tym motocykli. A po trzecie, zrezygnowano z określenia barwy i tła dla napisu świetlnego "POLICJA" na dachu. Związane ma to być, jak czytamy w uzasadnieniu rozporządzenia, "z myślą o stosowaniu nowoczesnych, różnorodnych rozwiązań technicznych, zapewniających lepszą widoczność i rozpoznawalność".
Norman
Warto tu podkreślić brak pasów odblaskowych na drzwiach tylnich nowych ambulansów ruchu drogowego...a było wiele przypadków wjechania w tył np.tira w trakcie zabezpieczania wypadku czy kolicji na poboczu. Druga sprawa to oświetlenie pojazdów uprzywilejowanych nieoznakowanych.obecnie to dwa ledy w grilu.brak świateł w kluszu ciemnionym na wysokości poddasza przy dadzkach przeciwsłonecznych... tylniej szybie i szybach bocznych trójkątnych na słupkach.są nadal nakładane koguty na kablu co sprawia problemy w jeździe na drodze szybkiego ruchu...w deszczu...wymaga czasu gdy np.trzeba szybko za kimś szybko nawrócić. Dodatkowo obecne kupowane sygnały na kablu Federal Signal maja za długie gwinty w śrubach obok magnesów i rysują dachy w autach...bubel o 1,5cm wystaje gwint poza nakrętką klosza.