Policja
Hybrydowe radiowozy w stołecznej policji
Na warszawskie ulice trafią nowe radiowozy z napędem hybrydowym. Komenda Stołeczna Policji poinformowała o podpisaniu umowy na dostawę 15 pojazdów marki Toyota. Wartość zamówienia to ponad 1,4 mln złotych.
W przetargu na 15 samochodów osobowych w wersji policyjnej oznakowanej z napędem hybrydowym dla Komendy Stołecznej Policji, złożono trzy oferty. Wszystkie pochodziły od dealerów Toyoty, a za najkorzystniejszą uznana została ta złożona przez Toyota Bielany. Z informacji do jakich dotarł portal InfoSecurity24.pl wynika, że do funkcjonariuszy trafią Toyoty Auris, z silnikiem spalinowo-hybrydowym o pojemność 1,8 litra.
Komisja przetargowa, dokonując oceny złożonych ofert, pod uwagę brała głównie kryterium ceny (60 proc.). Stołeczna policja punktowała także współczynnik masy pojazdu bazowego gotowego do jazy do maksymalnej mocy silnika spalinowego (9 proc.), także współczynnik masy pojazdu bazowego gotowego do jazy do maksymalnej mocy silnika elektrycznego (9 proc.), zużycie energii (10 proc.), emisję dwutlenku węgla (10 proc.) oraz to czy auta posiadają system wczesnego ostrzegania w przypadku ryzyka zderzenia (2 proc.).
Komenda Stołeczna Policji, na realizację zamówienia podstawowego przewidywała nie więcej niż 1 380 000 złotych brutto. Początkowo żadna z ofert nie mieściła się w założonym przez KSP budżecie, bo jak wynika z informacji z otwarcia ofert, najtańsza propozycja, pochodząca od dealera Toyoty z Bielan, opiewała na kwotę 1 402 185 złotych brutto (za zamówienie podstawowe dotyczące dostawy pojazdów). Finalnie, jak się okazuje, stołeczna policja znalazła brakujące środki, które pozwoliły na pozytywne rozstrzygnięcie przetargu.
Przetarg objęty jest również prawem opcji, zgodnie z którym dostawa dodatkowych 5 radiowozów wyceniona została na 467 395 złotych brutto. W ramach opcji, KSP może też zlecić wykonywanie przeglądów okresowych pojazdów zgodnie z zaleceniami producenta. Ten element kosztować będzie 97 025,20 złotych brutto.
W ramach zamówienia podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne pojazdu objęte są 36 miesięczną gwarancją z limitem min. 100 000 km przebiegu. Na powłokę lakierniczą i instalację łączności radiowej producent udzielił 36 miesięcy gwarancji, a na oznakowanie pojazdu i układ hybrydowy 60 miesięcy. Najdłuższą, bo aż 144 miesięczną gwarancją, objęta jest perforacja elementów nadwozia. Na całość zabudowy, która wykonana zostanie przez podwykonawcę, udzielona zostanie dwuletnia gwarancja.
DM