Na początku 2013 roku Ministerstwo Obrony Narodowej realizując „Program rozwoju Sił Zbrojnych RP w latach 2013 -2022” zleciło Wojskowym Zakładom Motoryzacyjnym S.A.
z Poznania opracowanie i wykonanie modułowej kołowej platformy opancerzonej 6x6
w wersji rozpoznawczej (następcy pojazdu BRDM-2).
Czytaj też: Nowe BWP dla wojska. HSW na czele konsorcjum
W tym celu poznańska Spółka podjęła działania mające na celu utworzenie konsorcjum w składzie którego znalazły się następujące podmioty: Wojskowa Akademia Techniczna, Wojskowe Zakłady Inżynieryjne S.A., Huta Stalowa Wola S.A., Wojskowe Zakłady Mechaniczne S.A. oraz Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej.
Głównymi założeniami przyświecającymi temu projektowi jest stworzenie pojazdu do działań patrolowo-rozpoznawczych zapewniającego ponadprzeciętną mobilność oraz wysoki stopień ochrony załogi przy zachowaniu pływalności.
Czytaj też: Bumar-Łabędy na czele programu modernizacji czołgów Leopard
W chwili obecnej prowadzone są prace nad podziałem zadań wynikających z realizacji projektu pomiędzy stronami konsorcjum oraz analizą ryzyka pod kątem rozwiązań i wyborem potencjalnych dostawców. Celem Konsorcjum jest zbudowanie oraz wdrożenie nowej opancerzonej modułowej platformy kołowej dla polskiej armii do roku 2019.
(MT)