Reklama

Bezpieczeństwo Wewnętrzne

Powietrzna karetka od Airbusa [FOTO]

Fot. Airbus Helicopters
Fot. Airbus Helicopters

Koncern Airbus Helicopters zaprezentował podczas salonu Heli-Expo 2019 w Atlancie (USA) kabinę najnowszego śmigłowca lekkiego H160 w wersji medycznej. Wariant ten został opracowany dla Babcock AirAmbulance - międzynarodowego operatora usług HEMS (ang. Helicopter Emergency Medical Service), który będzie pierwszym użytkownikiem floty H160 w tej wersji.

W Metro Aviation poświęcamy dużo czasu nad projektem, aby każda konfiguracja opuszczająca nasz zakład wykraczała poza oczekiwania i ułatwiła pracę ratownikom medyczny, którzy i tak mają dość stresującą pracę. Koncepcja kabiny EMS zaprojektowana dla H160 została opracowana w celu zapewnienia załodze medycznej przestrzeni i elastyczności, której potrzebują do wydajnej pracy z odpowiednim sprzętem na wyciągnięcie ręki. 

Milton Geltz, Dyrektor Zarządający Metro Aviation
image
Kabina H160 w wersji HEMS. Fot. Airbus Helicopters USA

Zaprezentowana konfiguracja kabiny H160 jest tylko jedną z potencjalnych opcji zabudowy jaka została zaproponowana przez specjalizująca się w zabudowę specjalnej śmigłowców firmę Metro Aviation. Dzięki obszernej kabinie i szerokim drzwiom bocznym H160 może pomieścić do czterech noszy i odchylane fotel dla ratowników medycznych oraz modułowy system ratowniczo-diagnostyczny. Na suficie umieszczono panel komunikacji radiowej korzystający z panelu dotykowego.

Maszyna powstała jako jedna z potencjalnych konfiguracji dla firmy Babcock AirAmbulance, która podpisała z koncernem Airbus Helicopters pięcioletnią umowę ramową, dotyczącą pozyskania floty śmigłowców H160. Tym samym Babcock stanie się pierwszym globalnym operatorem maszyn H160. 

Maszyny medyczne Airbus Helicopters są jednymi z najpopularniejszych  wśród operatorów HEMS. Również polskie Lotnicze Pogotowie Ratunkowe wykorzystuje śmigłowce tego producenta, jednak są to znacznie mniejsze, EC135/H135.

image
Fot. Airbus Helicopters

Dwusilnikowy śmigłowiec H160 ma być bezpośrednim następcą maszyn AS365 Dauphin i EC155. Pod względem rozmiarów jest klasyfikowany pomiędzy wiropłatami Airbus Helicopters typu H145 i H175. Maszyna może przewieźć 12 pasażerów na odległość do 222 km i ma maksymalny zasięg 833 km z 20-minutową rezerwą paliwa. Napęd stanowią dwa silniki Turbomeca Arrano o mocy 1100 KM każdy, co zapewnia prędkość przelotową do 296 km/h.

Reklama
Reklama

Komentarze