Reklama

Służby Specjalne

"Twój kraj liczy na ciebie". Pierwsza telewizyjna reklama CIA [WIDEO]

Fot. Central Intelligence Agency/YouTube
Fot. Central Intelligence Agency/YouTube

Amerykańska Centralna Agencja Wywiadowcza (CIA) pokazała swoją pierwszą telewizyjną reklamę, zachęcającą do wstąpienia w jej szeregi. Minutowy klip będzie jest pokazywany na platformach streamingowych oraz na portalu YouTube.

Opublikowany w poniedziałek przez Agencję spot jest zatytułowany "Odkryj CIA: twój kraj liczy na ciebie". "Nigdzie indziej nie zrobisz tak wiele dla swojego kraju jak w CIA" - zachęca rekrutów na ekranie przedstawiciel tej instytucji.

Jak zauważa "New York Times", choć CIA reklamowała się dotąd i prowadziła rekrutację na wiele różnych sposobów, m.in. na uczelniach czy w internecie, to nigdy jeszcze nie robiła tego za pośrednictwem reklam telewizyjnych.

Agencja twierdzi, że publikacja reklamy nie jest spowodowana brakiem zainteresowania ze strony potencjalnych rekrutów. Chętnych co roku mają być tysiące, a według CIA ubiegły rok był najbardziej udanym pod względem rekrutacji w historii Agencji. Mimo to wywiad musi konkurować o najzdolniejszych pracowników z sektorem prywatnym, zwłaszcza w przemyśle technologicznym.

Zdaniem cytowanych przez "NYT" byłych oficerów agencji, sięgnięcie po nowe medium może być sposobem na dotarcie nie tylko do osób świeżo po studiach, ale i do ludzi mających już za sobą doświadczenie w pracy.

Amerykanie konsumują obecnie więcej treści na platformach streamingowych niż kiedykolwiek, a my chcemy być częścią tego, co oglądają.

Nicole de Haay, rzeczniczka CIA

"NYT" zauważa, że opublikowany film wyraźnie stawia na różnorodność: w reklamie występują zarówno aktorzy o azjatyckich korzeniach, jak i czarnoskórzy. Wewnętrzny raport CIA z 2015 roku wykazał, że personel agencji przez ostatnie dekady stawał się coraz bardziej homogeniczny rasowo.

Polska Agencja Wywiadu już od dłuższego czasu podejmuje nowe działania, których celem jest budowanie wizerunku wśród obywateli. Próbuje w ten sposób dostosować się do zmian, które wcześniej zainicjowali najwięksi światowi gracze - w Wielkiej Brytanii czy właśnie w Stanach Zjednoczonych. Jak informował już InfoSecurity24.pl, pierwsze kroki agencja stawiała w mediach społecznościowych, czego świadectwem jest chociażby profil na Twitterze, ale też specjalnie przygotowane materiały wideo na oficjalnym kanale na YouTube. Spoty AW pojawiają się również od czasu do czasu w telewizji.

Trudno ocenić, czy w ten sposób Agencja znajdzie wielu nowych pracowników, jednak bez wątpienia takimi działaniami w pewnym sensie "wychodzi z cienia". Jednym wyda się to atrakcyjne, innym nieco zabawne, ale sam fakt prowadzenia takich działań pozwala sądzić, że to co na zachodzie jest standardem od wielu lat, w Polsce stało się wreszcie jednym z elementów procesu poszukiwania kandydatów do służb specjalnych.

PAP/IS24

Reklama

Komentarze

    Reklama