Policja
Segment C dla policji. Nawet 115 nowych radiowozów
Kolejne umowy dotyczące nowych radiowozów dla polskiej policji trafiły do wykonawców. Funkcjonariusze jeszcze w tym roku mogą odebrać nawet 115 nowych samochodów.
Instytucją zamawiającą w jednym z ogłoszeń była Komenda Wojewódzka Policji w Olsztynie, która zakupić chciała nawet 90 pojazdów nieoznakowanych segmentu C. Połowa z nich to zamówienie gwarantowane, a reszta może zostać dokupiona w ramach prawa opcji. Nie wszystkie trafią oczywiście do policjantów z województwa warmińsko-mazurskiego. Jak podkreśla KWP w Olsztynie, skorzystają z nich różne jednostki policji na terenie kraju. Samochody mają zostać dostarczone do Olsztyna do 18 grudnia br., jeśli skorzysta ona z prawa opcji. W innym przypadku, zamówienie gwarantowane ma trafić do policjantów najpóźniej 16 listopada br.
Wiadomo już, że realizacją tego zamówienia zajmie się na pewno spółka Toyota JA-NOW-AN z Zabrza. Umowę podpisano jeszcze w sierpniu. Policja zapłaci za dostawy ostatecznie prawie 6,044 mln złotych netto. Warto podkreślić, że chętnych do realizacji tego zamówienia było całkiem sporo. Zwycięska oferta pokonała bowiem 10 innych, które złożone zostały policjantom.
Pojazdy muszą być kategorii M1, o nadwoziu zamkniętym z dachem o konstrukcji oraz poszyciu wykonanym z metalu. Wymagane nadwozie zamknięte całkowicie przeszklone z liczbą miejsc siedzących (w tym miejsce kierowcy) dla 5 osób w jednej z wersji nadwozia: sedan, hatchback lub liftback.
Co ciekawe, do tego samej firmy trafiła jedna z umów ramowych, dotycząca zamówienia z Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie. Tym razem jednak spółka z Zabrza dostarczyć może formacji samochody osobowe oznakowane min. segmentu C z napędem hybrydowym. Dwie pozostałe umowy ramowe, w ramach przetargu prowadzonego przez Małopolską Policję, trafiły do Auto Podlasie i ASO MR.
Jednostka planuje zakupić 25 sztuk samochodów oznakowanych o nadwoziu kategorii M1, typu kombi, przystosowanych do przewozu 5 osób. Hybrydy mają zostać dostarczone między 16 sierpnia a 31 grudnia 2020 r. Małopolska jednostka planuje zapłacić za nie trochę ponad 2,1 mln złotych netto.
MR