Noktowizory dla policyjnych pilotów

31 grudnia 2020, 12:26
bh policja pl
Fot. policja.pl

Komenda Główna Policji rozpisała w ostatnich dniach 2020 roku przetarg dotyczący dostawy gogli noktowizyjnych dla Lotnictwa Policji. Mają to być urządzenia dostosowane do użycia z hełmami lotniczymi, stosowanymi przez pilotów śmigłowców. Zarówno oświetlenie kabiny pilotów jak i oświetlenie zewnętrzne pozyskanych w ostatnich latach maszyn Bell 407GXi oraz Sikorsky S-70i Black Hawk są dostosowane do użycia noktowizorów.

Przetarg dotyczący dostawy 16 kompletów gogli noktowizyjnych dla Lotnictwa Policji został opublikowany na unijnej platformie przetargowej TED 28 grudnia 2020 roku i pozostawia oferentom dokładnie miesiąc na złożenie ofert. Zostaną one ocenione zgodnie z kryteriami w których 60 proc. stanowi cena, 22 proc. - ciężar gogli noktowizyjnych z mocowaniem do hełmu i zasilaniem, 4 proc. - czas wykonania naprawy gwarancyjnej, a ostatnie 2 proc. to okres gwarancji.

Noktowizory działają na zasadzie wzmocnienia światła z otoczenia w systemie optoelektronicznym. Noktowizyjne gogle lotnicze (NVG) zapewniają komfortową stereoskopową obserwację z zachowaniem odczucia naturalnych kształtów, wielkości obserwowanych przedmiotów i scenerii. Dzięki temu możliwa jest nie tylko obserwacja otoczenia maszyny, ale również skuteczne i bezpieczne dokonywanie odczytów wskaźników pokładowych, a co za tym idzie pilotaż maszyny. Niezbędne jest do tego specjalne oświetlenie kabiny i samej maszyny, które współpracuje z goglami NVG i nie powoduje oślepienia użytkownika. Wszystkie pozyskane w ostatnich latach przez Lotnictwo Policji śmigłowce dostosowane są do użycia gogli.

Zgodnie z wymaganiami zawartymi w dokumentacji przetargowej, gogle NVG mają współpracować z hełmami Alpha 900 stosowanymi przez załogi maszyn S-70i Black Hawk oraz Bell 407GXi. Mocowanie ma zapewniać możliwość szybkiego montażu przez jedną osobę, oraz przestawiania z pozycji spoczynkowej do roboczej. Opuszczenie gogli do pozycji roboczej powinno powodować ich uruchomienie i odwrotnie. Całkowita waga gogli nie może być większa niż 520 g, a całości do 990 g wraz z mocowaniem i zasilaniem zapewniającym co najmniej 40 godzin pracy. 

Reklama
Reklama

KomentarzeLiczba komentarzy: 5
Krzys
czwartek, 31 grudnia 2020, 19:12

Myślę, że zakup noktowizorów dla pilotów należy rozszerzyć o lusterka dla wszystkich funkcjonariuszy.

Gnom
czwartek, 31 grudnia 2020, 15:32

Ciekawe pod kogo napisano te wymagania? Szczególnie owe 40 h pracy na własnym zasilaniu (zapewne bateryjnym) - jak chcą to uzasadnić? Ale już raz numer ze specjalnym wyposażeniem policyjnym które nie może być zabudowane na niczym innym jak S-70i przeszedł - zatem wszystko przed nami.

Davien
czwartek, 31 grudnia 2020, 18:29

No popatrz Gnomie ale tych NVG używac beda tez na Bell-407GXi

Gnom
piątek, 1 stycznia 2021, 22:33

Otrzyj piane z pyska, bo nie widzisz na co odpowiadasz. Czyżby wg ciebie Bell-407GXi (a i S-70i) nie był przystosowany do zasilania gogli z sieci pokładowej i wymagał zasilania bateryjnego i to na co najmniej 10 wylotów?

BUBA
czwartek, 31 grudnia 2020, 14:52

Nowosci - wspaniale.Na szczescie Policja nie podlega pod MON bo tez mieli by zlom jak w WP i PMW

Tweets InfoSecurity24