Policja
45 mln złotych na policyjne furgony
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu oraz Komenda Główna Policji poinformowały o wyborze dostawcy 250 sztuk pojazdów w policyjnej wersji furgon. Za najkorzystniejszą ofertę uznano tą, złożoną przez konsorcjum firm w składzie BENEPOL Sp. z o.o., Porsche Inter Auto Sp. z o.o., Auto Special Sp. z o.o. Nowe pojazdy mają być wykorzystywane przez służby policyjne do działań interwencyjno-patrolowych oraz przewozu osób zatrzymanych.
Policja na realizację wspomnianego zakupu zamierzała przeznaczyć kwotę w wysokości 45 mln złotych brutto, i tyle właśnie zaoferowało zwycięskie konsorcjum firm. Do przetargu zgłosiła się również firma FIX FORUM LIDER Sp. z o.o. lecz jej oferta opiewała na kwotę 55 011 750 zł. Termin wykonania przedmiotu zamówienia, od dnia zawarcia umowy, został ustalony na 23 grudnia 2019 r. Przy ocenie pod uwagę brano, oprócz kryterium samej ceny (60 proc.), także współczynnik masy pojazdu, gotowego do jazdy do maksymalnej mocy silnika (22 proc.), pojemność skokową silnika (9 proc.), zużycie energii (3 proc.), emisję dwutlenku węgla (3 proc.) oraz emisję zanieczyszczeń czyli tlenków azotu, cząstek stałych i węglowodorów (3 proc.).
Jak poinformował Infosecurity24.pl, mł. insp. Andrzej Borowiak z Zespołu Prasowego KWP w Poznaniu, w trakcie postępowania jedna z ofert została oddalona. Nie spełniała ona warunków określonych w ogłoszeniu o przetargu. Zwycięzca przetargu w swojej ofercie zaproponował samochód marki VW T6, w wersji patrolowo-interwencyjnej. Samochód będzie wyposażony w 5 miejsc siedzących dla funkcjonariuszy Policji i dwa miejsca w oddzielnym przedziale dla osób zatrzymanych.
Czytaj też: Policja kupuje setki samochodów. Efekt krytycznego raportu NIK?
Nowe furgony będą pojazdami z dachem o konstrukcji oraz poszyciu wykonanym z metalu. Ich dopuszczalna masa całkowita ma nie przekraczać 3.500 kg, przy ładowności nie mniejszej niż 1 150 kg. W specyfikacji technicznej poszukiwanych przez Policję samochodów wskazano, iż długość całkowita pojazdu nie może być mniejsza niż 4 850 mm i nie większa niż 5 150 mm. Długość przestrzeni ładunkowej do przegrody, mierzona po podłodze nie może być w tym przypadku mniejsza niż 2 500 mm. Wysokość pojazdu ma być nie większa niż 2 000 mm, a liczba miejsc siedzących w pierwszym rzędzie siedzeń ma wynieść dwa.
Policyjne furgony mają być wyposażone w drzwi zewnętrzne przednie boczne, skrzydłowe, przeszklone po obu stronach pojazdu; boczne przesuwne przeszklone (szyba otwierana uchylnie lub przesuwnie), znajdujące się po prawej stronie nadwozia, z blokadą w pozycji otwartej; zaś z tyłu nadwozia mają znajdować się drzwi nieprzeszklone, dwuskrzydłowe, symetryczne, otwierane na boki pod kątem minimum 170o, wyposażone w ograniczniki otwarcia drzwi z blokadą położenia skrzydeł co najmniej przy kącie 90o.
Nowe furgony mają charakteryzować się silnikiem spalinowym, 4-cylindrowym o zapłonie iskrowym lub samoczynnym, czterosuwowym i spełniającym, co najmniej, normę emisji spalin Euro 6. Jednocześnie pojemność skokowa silnika została ustalona na nie mniejszą niż 1 950 cm3. Zaś maksymalna moc netto silnika ma być nie mniejsza niż 91 kW.
W kontekście zakupów wielkopolskiej Policji, warto zwrócić uwagę, że obecnie Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie poszukuje dostawców fabrycznie nowych i oznakowanych pojazdów elektrycznych. Przetarg jest podzielony na trzy części i obejmuje w tym dostawy pojazdów elektrycznych osobowych, a także jednego pojazdu elektrycznego kombi-van, przeznaczonego do przewozu psów. Planowo, pojazdy elektryczne mają trafić do tamtejszych funkcjonariuszy do 17 grudnia bieżącego roku, przy czym otwarcie ofert ma nastąpić 4 października.
jr