Ogar jest dość dużą platformą bezzałogową, co przekłada się na jego relatywnie szerokie zastosowania i możliwość wykorzystania pewnych nietypowych rozwiązań, takich jak spadochron, umożliwiający lądowanie awaryjne. W prezentowanej podczas targów konfiguracji czterowirnikowej „Ogar” może przenosić ładunki do 4 kg operując do 35 minut. Przy mniejszym obciążeniu czas lotu sięga 70 minut.
Bezzałogowiec Novelty RPAS ma budowę modułową i posiada szeroką gamę dostępnych opcji wyposażenia. Obejmują one nie tylko kamery multispektralne, termowizyjne i działające w formacie HD, ale też detektory gazu, lidary, służące do mapowania terenu a nawet manipulatory, umożliwiające chwytanie i przenoszenie obiektów.
Przy tym system „Ogar” posiada wysoką autonomię działania, możliwość lotu, startu i lądowania w trybie automatycznym z maksymalną prędkością ograniczoną do 8 m/s. W trybie sterowania ręcznego możliwy jest lot z maksymalną prędkością 20 m/s w odległości do 6 km od stacji kontroli. W razie awarii napędu lub innych problemów uniemożliwiających klasyczne lądowanie, możliwe jest użycie przez bezzałogowiec awaryjnego spadochronu.
Prezentacja maszyny w barwach Policji wskazuje, że producent poszukuje odbiorców dla swojej najnowszej konstrukcji również wśród służb mundurowych, brak jest jednak obecnie szerszych informacji na ten temat.