Dwusetny AW139 trafi do Japonii

22 września 2014, 14:00

Zakłady AgustaWestland w Filadelfii wyprodukowały dwusetny egzemplarz śmigłowca wielozadaniowego AW139. Maszyna ta, skonfigurowana w wariancie pożarniczym trafi do Japonii i będzie wykorzystywana przez służby ratownicze miasta Jokohama. 

Śmigłowce AW139 są produkowane przez amerykańskie zakłady AgustaWestland w Filadelfii od 2006 roku. Z linii schodzi około 40 maszyn rocznie, skonfigurowanych zarówno do zadań transportowych czy VIP, jak też z przeznaczeniem dla sił zbrojnych, służb porządkowych i ratowniczych oraz do zadań dozoru i bezpieczeństwa. Dwusetny AW139 został dostarczony na zamówienie Mitsui Bussan Aerospace i władz japońskiego miasta Jokohama.

W Japonii ten model śmigłowca cieszy się bardzo dużą popularnością wśród służb i agencji rządowych. W gronie użytkowników znajdują się między innymi japońska straż przybrzeżna, policja oraz służby ratownicze i straż pożarna. Łącznie na całym świecie jest obecnie eksploatowanych około 700 śmigłowców AW139 w 70 krajach. 

KomentarzeLiczba komentarzy: 1
Ferdynand Barbasiewicz
wtorek, 7 października 2014, 18:25

OBRONNOŚĆ DEFENZYWNA PAŃSTWA HUMANITARNA GŁOWICA BOJOWA i miny ze skrawkami foli. Ferdynand Barbasiewicz, autor projektu Żołnierz (oficer, marynarz, a także doświadczony policjant) w sytuacji kryzysu wojennego po odpowiednich badaniach psychologicznych zakłada na głowę hełm, który jest wyposażony w elektronikę, w pierwszym projekcie modułowy komputer zdolny do śledzenia przez sekundę odbicia źrenicy oka obserwującego nadążnie lecący bojowy samolot, płynący okręt, jadący czołg, itp. W tym czasie oficer naciska przycisk kieszonkowego pilota. Wówczas komputer w ułamku tysięcznej sekundy naprowadza wzrokiem promień lasera na samolot lub inne obiekty wojskowe nieprzyjaciela i lokalizuje precyzyjne pułap, odległość, kierunek, prędkość lotu, jazdy, itp. Następnie działo lub broń ręczna z nasadowym granatem przyjmuje stosowne wyprzedzenie wobec obiektów będących w ruchu dla wystrzelenia pocisku z humanitarną głowicą bojową. Uruchamia się program w elektronicznym zapalniku głowicy pocisku w taki sposób, żeby eksplozja nastąpiła na 2-3 km przed samolotem lub przed ruchomym innym obiektem napastnika. Gdy głowica pocisku osiągnie właściwą pozycję w stosownej odległości przed samolotem lub innym obiektem. Następuje eksplozja głowicy, która rozrzuca dla samolotu bojowego w promieniu 100-150 metrów bardzo cienkie skrawki foli o określonym składzie chemicznym. Skrawki foli dla niszczenia napędu samolotów wroga w postaci zagęszczonej kulistej chmury utrzymują się w powietrzu tylko 2 minuty a następnie samoistnie utylizują się, zanikają. Pilot samolotu napastnika dostaje bezwzględne 2-3 sekundy na uruchomienie katapulty i opuszczenie samolotu. Drugi prosty układ elektroniczny równolegle zainstalowany w hełmie lub na samolocie bez załogowym pracuje na podczerwieni spalin o bardzo wysokiej temperaturze emitowanych przez samoloty w czasie lotu w dni pochmurne, nocą, mgła, itp. Komputer drogą laserową ocenia w ułamku sekundy kierunek, prędkość i pułap lotu. W tym samym czasie komputer określa trajektorię wyprzedzenia kierunku lotu dla pocisku z humanitarną głowicą bojową, która po wystrzeleniu rozrywa się na 2-3 kilometry przed samolotem wielozadaniowym nieprzyjaciela, równo w linii poziomu lotu, tworząc chmurę o średnicy 200-300 metrów (w kształcie jak znane fajerwerki), w którą nieuchronnie wpadnie za 2-3 sekundy samolot i w ułamku sekundy zostaną zniszczone jego turbiny, silniki odrzutowe, a samolot musi spaść na ZIEMIĘ. Odpowiednia programowa regulacja elektroniczna zapłonu głowicy zachodzi w odniesieniu do wyłączenia napędu wszelkich innych pojazdów na wodzie i ziemi poprzez oklejenie filtrów powietrza, a także radarów skrawkami foli, które mogą zanikać w dowolnym czasie na 10-100 minut. Dlaczego nazwałem tę głowicę humanitarną? Bo ja jestem z natury osobowości i wykształcenia humanistą i zależy mi na życiu człowieka, nawet wroga, któremu (pilotowi) daję 2-3 sekundy na opuszczenie katapultą przeznaczonego nieuchronnie do zniszczenia samolotu. Dotyczy także helikopterów wroga. Natomiast inne pojazdy lądowe lub pływające na wodzie mają wyłączane napędy na dowolnie planowany czas. Czas zawieszenia w powietrzu i roli skrawków foli może być stosownie wydłużony w zależności od obiektu, którego silniki mają być zniszczone lub tylko wyłączone na określony czas. Dla wyłączenia silników okrętu można dać nawet 30 i więcej minut, gdzie po eksplozji głowicy ze skrawkami foli filtry powietrza zostaną oklejone a silniki wyłączone. Ponad to skrawki foli mogą w tym samym czasie skutecznie wyłączyć optykę logistyczną radaru okrętu, czołgu lub innego pojazdu wojskowego. Jeśli chodzi o zneutralizowanie piechoty to do skrawków foli dozuje się neuroparalizator obezwładniający/usypiający. Neuroparalizator działa tak szybko, że żołnierz nie zdąży założyć gaz maski i będzie do 2 minut, nieprzytomny, uśpiony(?). Proszę sobie wyobrazić lub przenieść wyobraźnię na aktualną sytuacje w Ukrainie, Syrii, Iraku, i wielu innych państwach, gdzie bezkarnie zorganizowani terroryści prowadzą działania militarne. – Do oddzielnego opracowania pozostaje problem taktyki reagowania wojsk lądowych i morskich na przejęcie obezwładnionych żołnierzy nieprzyjaciela i sprzętu. Pozostaje problem artylerii przeciwnika, który można rozwiązać budując odpowiednio umocnione stałe i ruchome stanowiska obronne w strefie przygranicznej dla własnej artylerii w połączeniu także z możliwością zastosowania humanitarnej głowicy bojowej wobec obsługi dział wroga. Można także stosować miny ze skrawkami foli dla wyłączenia napędu pojazdów i dla obezwładnienia piechoty. Posiadam także bardzo skuteczny system niszczenia wszelkich rakiet krótkiego, średniego i dalekiego zasięgu, które przy bardzo dużej prędkości i tarcia w oporze powietrza utrzymują krytycznie wysoką temperaturę powłoki rakiety, a jeśli dodamy do powierzchni rakiety przeciwnika skrawki foli z określonego składu chemicznego to w kilka sekund podniesie się temperatura powłoki rakiety i doprowadzi się do wcześniejszej eksplozji zasilania paliwowego. Wówczas rakieta nie osiągnie celu albowiem będzie skutecznie zniszczona. Proponuję rozpowszechnić i nagłośnić treść tego listu, tak skutecznie, żeby wszystkie państwa świata zastosowały u siebie „Humanitarną głowicę bojową”, to wreszcie nie byłoby działań militarnych wobec innych państw. Koniec z barbarzyńskim niszczeniem, bombardowaniem tego co stworzył człowiek i NATURA. „…dbając o warunki egzystencji w zgodzie z uniwersalną mądrością NATURY, szanujmy wszelki dar życia i bądźmy szczęśliwi także szczęściem innych”, - motto życiowe autora. Zaoszczędzone pieniądze należy przeznaczyć na realizację projektów opisanych w mojej e-ksiązce: EDEN XXI WIEKU, czytaj na stronie: www.klawiterapia.com Łączę wyrazy szacunku i najlepsze pozdrowienia, - Ferdynand Barbasiewicz, pułkownik w stanie spoczynku, autor projektów, także pojazdów latających na fali z szybkością 700 km/h, które w komputerowych badaniach symulowanych Instytutu Marynarki Wojennej uzyskały bardzo dobrą ocenę wyrażoną na piśmie w dniu 30 października 2000 roku, z podpisem kontradmirała Zbigniewa Badeńskiego, szefa Sztabu Marynarki Wojennej RP. Kontakt z autorem: centrum@klawiterapia.com Tel/fax +48 22 7298053.

Tweets InfoSecurity24