Reklama

Bezpieczeństwo Wewnętrzne

25 nowych śmigłowców do transportu medycznego od Airbus Helicopters

<p><g class="gr_ gr_3 gr-alert gr_spell gr_inline_cards gr_run_anim ContextualSpelling ins-del multiReplace" id="3" data-gr-id="3">Fot</g>. Airbus Helicopters Inc.</p>
<p><g class="gr_ gr_3 gr-alert gr_spell gr_inline_cards gr_run_anim ContextualSpelling ins-del multiReplace" id="3" data-gr-id="3">Fot</g>. Airbus Helicopters Inc.</p>

Airbus Helicopters Inc. dostarczy 25 śmigłowców amerykańskiej firmie Metro Aviation Inc. Nowe EC145e mają być przeznaczone w głównej mierze na potrzeby transportu medycznego, a także misji reagowania kryzysowego, świadczonych obecnie przez Metro Aviation Inc. w przestrzeni powietrznej 18 amerykańskich stanów. Jest to jedna z rekordowych transakcji tego typu, dotycząca zakupu śmigłowców przez komercyjnego odbiorcę ze Stanów Zjednoczonych.

Metro Aviation Inc. był pierwszym klientem na świecie, pracującym na śmigłowcach wersji EC145, charakteryzujących się niższą wagą oraz niższą ceną, począwszy od momentu kiedy zostały one wprowadzone na rynek przez Airbus Helicopters w 2015 r., składając wówczas pierwsze zamówienie na sześć maszyn. Śmigłowce początkowo latały w warunkach VFR (Visual Flight Rules), zaś Metro Aviation Inc. używało ich do działań w lotniczym transporcie medycznym oraz innych działaniach w zakresie misji śmigłowców w sferze szeroko pojmowanej użyteczności publicznej. Jednak Metro Aviation Inc. współpracując z Genesis Aerosystems otrzymało od amerykańskiej Federalnej Administracji Lotniczej uzupełniające certyfikaty dla elektronicznego systemu przyrządów do lotów VFR (EFIS) oraz autopilota i systemu zwiększenia stabilności, dla EC145e. Oczekuje się, że w 2018 r. zostaną wydane certyfikaty IFR.

W oficjalnym stanowisku wskazano, że model EC145e okazał się być swego rodzaju koniem roboczym, wykorzystywanym w różnych misjach o zróżnicowanym profilu zadań, szczególnie, po opracowaniu STC dla systemów EFIS i autopilota. Obecnie Metro Aviation Inc. zauważyło znaczące zainteresowanie niższymi kosztami użytkowania EC145e w zakresie obsługi potencjalnej, zróżnicowanej grupy klientów w Stanach Zjednoczonych. Jest mowa o misjach w sferze opieki zdrowotnej, działań policyjnych, a także innych w sferze użyteczności publicznej. Airbus Helicopters wyprodukuje, zamówione EC145e, w zakładzie montażowym zlokalizowanym w Columbus, w stanie Missisipi. To właśnie tam produkowane są również UH-72A Lakota dla US Army jak i komercyjny śmigłowiec H125, sprzedawany na rynku północnoamerykańskim.

Reklama
Reklama

Komentarze