Reklama

Zgodnie z kontraktem pierwszych dziesięć helikopterów ma zostać dostarczonych już w 2016 r. Śmigłowce H125 będą przekazane w konfiguracji wielozadaniowej (z zawiesiem ładunkowym o nośności 1,4 tony), natomiast H130 będą wyposażone w nowy zestaw ratownictwa medycznego (Air Ambulance Technology) - specjalnie zaprojektowany, by pomieścić w śmigłowcu dwóch pilotów, jedną parę noszy i maksymalnie trzech pasażerów lub ratowników medycznych.

Umowa może spowodować, że CMIFL (CM International Financial Leasing Corp., Ltd.), spółka z kapitałem odpowiadającym miliardowi euro, będzie pierwszą i największą firmą leasingu śmigłowców w Chinach, a dodatkowo wskazuje na gwałtowny rozwój w tym kraju sektora lotnictwa cywilnego. Stało się to możliwe po złagodzeniu przepisów dotyczących lotów na małej wysokości i jest wynikiem gwałtownego wzrostu zapotrzebowania na usługi związane z transportem medycznym i przewozem pasażerów. Spółka CMIFL chce wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom i przygotowuje propozycję rozwiązań leasingowych oraz pakiety finansowania ułatwiające proces pozyskiwania śmigłowców.

Jest to kolejna „chińska” umowa koncernu Airbus Helicopters. Dzięki dotychczasowym kontraktom Chiny wykorzystują już ponad 140 śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego produkowanych przez ten koncern. By zwiększyć sprzedaż i wsparcie działalności klientów Airbus Helicopters zorganizował w grudniu 2006 r. lokalne centrum obsługi klienta (Airbus Helicopters China) oraz kilka punktów serwisowych: w Pekinie, Szanghaju, Shenzhen, Chengdu, Wuhan, Harbinie i Hongkongu.

Reklama
Reklama

Komentarze