Cztery oferty w przetargu na patrolowiec dla Straży Granicznej

16 sierpnia 2018, 16:35
Straż Graniczna łódź, fot. Straż Graniczna
zdjęcie ilustracyjne, fot. strazgraniczna.pl
  • TECHNO MARINE Sp. z o.o., Baltic Workboats AS, PGZ Stocznia Wojenna Spółka z o.o. z Gdyni wraz ze Stocznią Remontową „Nauta” S.A. i STAL-REM S.A. z Gdańska złożyły cztery oferty w przetargu na nową jednostkę pływającą Straży Granicznej o długości od 15 do 20 metrów wraz z wyposażeniem;
  • W przypadku wyłonienia dostawcy, zamawiana jednostka pływająca ma trafić do Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej do 30 listopada 2019 r.

Poznaliśmy zainteresowanych realizacją zamówienia dla Morskiego Oddziału Straży Granicznej na jedną, fabrycznie nową jednostkę pływającą o długości od 15 do 20 metrów wraz z wyposażeniem. W ramach przetargu, po otwarciu ofert, które nastąpiło 13 sierpnia bieżącego roku pojawiły się cztery oferty, tj. TECHNO MARINE Sp. z o.o., Baltic Workboats AS, PGZ Stocznia Wojenna Spółka z o.o. z Gdyni wraz ze Stocznią Remontową „Nauta” S.A. i STAL-REM S.A. z Gdańska.

TECHNO MARINE Sp. z o.o. zaoferowała jednostkę, której cenę brutto określono na 7,95 mln zł. Prędkość maksymalna wskazanej jednostki to 27 węzłów, zasięg pływania to 400 mil morskich, autonomiczność obejmuje 4 doby. Firma wskazała okres gwarancji jakości na kadłub z nadbudową na 5 lat, a okres gwarancji jakości na zespoły napędowe (silnik-przekładania-wał śrubowy-pędnik) na 3 lata. Wysokość kary umownej za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji jakości określono w tej ofercie na 0,2 proc.

W przypadku oferty Baltic Workboats AS cena brutto ustalona została na 8,98 mln zł, wskazując jednocześnie, że do celów porównawczych do ceny oferty zostanie doliczony podatek od towarów i usług (stawka 23 proc.). Prędkość maksymalna oferowanej jednostki to 25 węzłów, zasięg pływania jednostki oznaczono na 400 mil morskich, a jej autonomiczność obejmuje 5 dób. Firma wskazała okres gwarancji jakości na kadłub z nadbudową na 10 lat, zaś okres gwarancji jakości na zespoły napędowe (silnik-przekładnia-wał śrubowy-pędnik) na 5 lat. Wysokość kary umownej za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji jakości we wskazanej ofercie wynosi 0,7 proc.

PGZ Stocznia Wojenna Spółka z o.o. z Gdyni wraz ze Stocznią Remontową „Nauta” S.A. również z Gdyni przygotowały ofertę jednostki kosztującej brutto 14,71 mln zł. Jej prędkość maksymalna to przy tym 25 węzłów, a zasięg pływania 400 mil morskich, przy autonomiczności wynoszącej 5 dób. W tym przypadku okres gwarancji jakości na kadłub z nadbudową wynosi 10 lat, zaś okres gwarancji jakości na zespoły napędowe (silnik-przekładnia-wał śrubowy-pędnik) 5 lat. Wysokość kary umownej za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji jakości to 0,2 proc.

STAL-REM S.A. z Gdańska zaproponował w swojej ofercie jednostkę kosztującą brutto 13,65  mln zł. W tym przypadku prędkość maksymalna jednostki pływającej to 30 węzłów, zasięg pływania 400 mil morskich, a autonomiczność określona została na 5 dób. W ofercie wskazano, że okres gwarancji jakości na kadłub z nadbudową to 6 lat, a okres gwarancji jakości na zespoły napędowe (silnik-przekładnia-wał śrubowy-pędnik) 5 lat. W tym przypadku wysokość kary umownej za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych w okresie gwarancji jakości wskazano jako 0,3 proc.

Kryterium, jakie Straż Graniczna będzie brała pod uwagę jako najbardziej znaczące, jest cena (60 proc.). Pozostałe elementy podlegające ocenie to: prędkość maksymalna (5 proc.), okres gwarancji na kadłub z nadbudówką (10 proc.), zasięg (5 proc.), okres gwarancji na zespoły napędowe (10 proc.), autonomiczność (5 proc.) oraz wysokość kary umownej za zwłokę w wykonaniu zlecenia (5 proc.).

Zgodnie ze specyfikacją, Straż Graniczna zamierza wykorzystywać potencjalnie pozyskaną jednostkę pływającą do pełnienia służby dozorowej, a także dyżuru granicznego. Zakłada się również jej wykorzystywanie do eskortowania innych jednostek pływających z ładunkami niebezpiecznymi, czy też prowadzenia działań związanych z infrastrukturą krytyczną państwa, działań interwencyjno-patrolowych, prowadzenia akcji poszukiwawczo-ratowniczych w ramach służby SAR, wspierania akcji gaśniczych innych jednostek oraz akcji gaśniczych obiektów portowych, jak również prowadzenia działań związanych z wykrywaniem zanieczyszczeń środowiska morskiego.

W przypadku wyłonienia dostawcy, zamawiana jednostka pływająca ma trafić do Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej do 30 listopada 2019 r. Kwota jaką Straż Graniczna zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 8 milionów złotych brutto.

jr

InfoSecurity24
InfoSecurity24
KomentarzeLiczba komentarzy: 6
fabian z pod gdaniskiego zurawia
niedziela, 26 sierpnia 2018, 19:21

Małymi kroczkami ale do przodu. Oby zakończyło się sukcesem, życzę z całego serca. Brawo Polska Morska Straż Graniczna. Nasz COAST GUARD.

remik
niedziela, 26 sierpnia 2018, 19:16

Brawo, cieszy mnie ta informacja....niech przoduje na Bałtyku nasz Polski COAST GUARD.

eror
niedziela, 26 sierpnia 2018, 19:13

Super, bardzo mnie to cieszy że nareszcie coś się ruszyło w temacie \"morskich\" jednostek pływających dla SG których nigdy za dużo. Mam nadzieję że to wszystko prawda a nie medialna kaczka .

GPAS
niedziela, 19 sierpnia 2018, 18:45

Jakiś wkm powinien mieć

Harry 2
piątek, 17 sierpnia 2018, 18:46

Czy patrolowiec będzie uzbrojony? Ktoś coś wie?