Reklama

Straż Graniczna

Straż Graniczna kupuje samoloty. Znamy propozycje oferentów

fot. MOSG (zdjęcie ilustracyjne)
fot. MOSG (zdjęcie ilustracyjne)

O tym, że Straż Graniczna szuka dwóch nowych samolotów przeznaczonych do wykonywania zadań nad obszarami morskimi, pisaliśmy już w InfoSecurity24.pl jakiś czas temu. Do przetargu zgłosiło się 7 firm jednak oprócz informacji dotyczących ceny, nie wiedzieliśmy jakie maszyny są brane pod uwagę w toczącym się postępowaniu. W odpowiedzi na pytania InfoSecurity24.pl, Straż Graniczna poinformowała o tym, spośród jakich samolotów wyłoniony może zostać zwycięzca trwajacego przetargu.

Jak już informowaliśmy, z siedmiu zgłoszonych ofert tylko jedna przekroczyła zakładany budżet. Najdroższą propozycją okazał się zaproponowany przez konsorcjum Beechcraft Berlin Aviation i Arminex Trading Sp. z o.o Textron Beechcraft typu B300 (King Air 350), który kosztuje ponad 125 mln złotych. Najtańszą ofertę zaproponowała brytyjska firma Aerocare Aviation Services, którs zaoferowała samolot Textron Beechcraft King Air KA 250 EP za ponad 84 mln złotych.  Pięć pozostałych ofert przedstawia się następująco:

  • konsorcjum JB Investments Sp. z o.o. i Aero Club Sp. z o.o. - LET Aircraft Industries, typu L410 za 109 783 650 zł brutto;
  • czeska firma Ceska letecka servisni a.s. – L 410 UVP – E-20 za  97 334 282 zł netto;
  • szwedzkie przedsiębiorstwo Bromma Air Maintenance AB – Beechcraft King Air KA 250 EP za 91 580 538 zł netto
  • polsko-niemieckie konsorcjum GB Aircraft Sp. z o.o. i Aerodata AG – Textron Aviation Beechcraft KA 250 wersja z 14 000 Ibs MTOW, EASA STC za  110 556 110 zł brutto;
  • polsko-austriackie konsorcjum Parasnake Arkadiusz Szewczyk i Airborne Technologies GmbH – PZL M 28 05 za 109 224 000 zł brutto.

Samoloty, do Straży Granicznej trafić mają do października 2020 roku. 

Warto zaznaczyć, iż od 2006 roku Straż Graniczna posiada na swoim wyposażeniu samolot PZL M28-05 Skytruck (oferowany w przetargu przez konsorcjum Parasnake) , który wyposażony jest w system radiolokacyjny ARS-400M o zasięgu 220 km, głowicę FLIR Star Safire II, skaner morski IR/UV oraz awionikę z systemem nawigacyjnym opartym o żyroskopy laserowe. 

DM

Reklama

Komentarze (1)

  1. 3m

    Wszystko to prawda ale to są argumenty dla ludzi, którzy myślą...

Reklama